KÖPINFO

Att handla.

Din beställning på Foot Street kan inte garanteras förrän betalning är klar och din order är skickad. Varor i varukorgen är inte på något sätt reserverade och är tillgängliga för alla shoppare. Vi reserverar oss för att produkter kan ha sålt slut även om din order har gått igenom.

Medlemskap.

Medlemskap är inte nödvändigt för att handla på Foot Street.

Vi behöver namn, adress, kontaktinfo, betalningsmetod och fraktsätt för att behandla din beställning.

Dina kontaktuppgifter och din orderinformation sparas hos oss för att bl.a. underlätta framtida köp för dig.
Vi mejlar orderinformation samt tracking-nummer till dig vid varje köptillfälle.

Dina personuppgifter behandlas av Foot Street i egenskap av personuppgiftsansvarig. Vi använder informationen för att kunna fullgöra vårt åtagande gentemot dig. Informationen används även vid en eventuell kreditkontroll samt i marknadsföringssyfte.
Du kan när som helst begära att få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig och du har rätt att få uppgifterna ändrade eller raderade.
När du nu lämnar dina personuppgifter godkänner du att dessa får registreras hos Foot Street och våra samarbetspartners för exempelvis hantering av frakt- och kreditfrågor.  Allt i enlighet med gällande personuppgiftslagar.

Avvikelser.

Foot Street kan inte garantera att alla produktbilder återger färger exakt så som de upplevs i verklighet. Vi reserverar oss också för eventuella felskrivningar och förbehåller rätten att annullera en order med varor som därav t.ex. har fått ett felaktigt pris eller återgett felaktigt lagersaldo.

Kortbetalning.

Det går bra att betala med kort på Foot Street. Vi tar inte ut några avgifter för kortbetalning.

Faktura eller delbetalning med Klarna.

Med Klarna faktura kan du tryggt och enkelt betala eller delbetala ditt köp. Betalningstid är vanligtvis 14 dagar och du får fakturan skickad till din angivna email-adress.

PayPal.

PayPal går också att betala med hos oss.

Fri frakt.

Footstreet erbjuder fri frakt till hela Sverige. Returer bekostas dock av den som skickar tillbaka varan.

Leverans.

Din leverans hanteras av fraktjakt och tar normalt 3-5 dagar.

Ej uthämtad vara.

Om du ej hämtar ut ditt paket eller ej är tillgänglig att ta emot paketet enligt utsatt datum returneras det till oss och vi debiterar dig en avgift på 250 kr för frakt och administrativa kostnader på.

Du kan spåra ditt paket med hjälp av spårningsnumret som följer med i din leveransbekräftelse.

Det går tyvärr inte att hämta upp din order i vårbutik. 

Byten och Returer.

Du har 30 dagars öppet köp från och med det datum som din beställning nått utlämningsstället. Returer skall meddelas oss eller vara oss tillhanda inom dessa 30 dagar. Det går inte att byta eller returnera varor i vår butik på Triangeln i Malmö.

Rutiner vid returer

  • Maila oss på support@footstreet.com med ordernummer och vilken vara som ska bytas eller returneras som öppet köp.
  • Gäller det byte av storlek anger du den du önskar.
  • Gå till ditt postombud och skicka varan i orört skick i sin  originalförpackning till vår adress: Footstreet, S. Förstadsgatan 41, 21143 Malmö
  • Vid byte skickar vi dig den nya varan så fort vi har tagit emot den gamla.
  • Observera att returfrakten bekostas av er. FOOT STREET står endast för utgående paket.

 

För att vi ska kunna godkänna din retur behöver vi först ha sett att varan är i nyskick och i ursprunglig, oskadd och oförändrad förpackning tillika varumärkning, såsom etiketter o. dy. Om din retur inte godkänns kommer varan att skickas tillbaka till dig på din egen bekostnad.

Reklamationer.

Om det är fel på din produkt eller om du fått en annan än den beställda produkten så ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny produkt om vi har den i lager. Om den inte finns i lager gör vi en retur och ersätter dig för den produkt du betalat.

Du reklamerar en produkt på support@footstreet.com. Skicka in foto på det du vill reklamera tillsammans med en beskrivning på ditt ärende. Du kan komma att krävas på mer än ett foto för att vi ska kunna avgöra om det är en reklamation eller inte. Reklamationer kan endast göras på varor som har ett fel orsakat av felproduktion eller att felet finns i varan ursprungligen. Reklamationer orsakat av slitage godtas ej.

Det går inte att reklamera en produkt i vår butik på Triangeln i Malmö.

Återbetalning.

Återbetalning kan endast ske till samma kort/konto som användes vid köpet.

Ångerrätt.

Enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du ångerrätt på ditt köp i 14 dagar.

Ångerrätten börjar gälla från den dag då du tar emot varan och för att ångerrätten skall gälla så måste varan vara i oförändrat skick och återsändas i sitt originalemballage.

Om du vill utöva ångerrätten så skall du inom 14 dagar från att du mottagit din order meddela oss detta. Det gör du på support@footstreet.com.

(Då Foot Street erbjuder öppet köp i 30 dagar så faller ångerrätten också inom den 30 dagar långa tidsramen för detta. Därför behöver du inte tänka på regler kring ångerrätt. Du har helt enkelt 30 dagar på dig att lämna tillbaka din vara om du skulle ångra dig).